Pages

Saturday, 2 June 2012

No offense~~

not a crime..
not a fault..
an experience..
live n learn..

x dosa kan sentuh bible..
x dosa kan bca bible..
huhu..
typical malay akn ckp..
>>goyah iman satg ni kot..
>>murtad jap g nie..
>>quran pon x abes paham, nie nk bca bible.



                                                                VS       




x ckp ke org pon..wak dlu2 pon lagu 2 la~~
typical malay thinking..=)

ketar jgak mula nk pegang..haha..
apola..bku ja pon..
typical malay thinking lagi time 2...ahahak..


bible 2 koleksi macam2 kitab yg kristian ade.
not d god said..human made.totally..obviosly bley nmpk.

Syukur wak dilahir islam. Dalam keluarga islam. Tapi sinar islam 2 kne la jgak crinya.
Bkn sekadar islam secara warisan.


ade se cte melekat d hati wak..
Rasulullah penah dtya  paderi kristian dlm satu majlis perdebatan dgn rasulullah.
katanya....
kalau jesus bkn ank Allah, siapa bapanya??

Jawapan baginda mudah. Hanya mengajukan semula 2 soalan nie.

Adakah kamu mengetahui ank mesti menyerupai bapanya??
Adakah kamu mengetahui tuhan kita sama sekali tidak mati??tapi knp kristian menyatakan isa itu mati..
bagaimana dikatakn isa itu ank Allah?

Hebatkan cra rasullullah bedakwah..xde kte2 org.xde paksa2.xde sindir2.
nabi seniri offer masjid utk paderi2 2 msa dorg kuar nk cari tempat nak buat  ibadah dorg.
kalu la ada atr kta yg bt cm2.hahhaha...abessssss.
mmg masak la.panas.kecoh la.gerenti pya.


Wak syukur meh.dapat pegi program lepak 2.
walau awal2nya berat jgak wak nk p.
yala..cti2 nie.paham2 jala.

Dapat skit pon da ckop.
Bley la membantu kalu ditya kawan2 wak yg non muslim.xdela wak tekebil2 mati kutu..haha

konkludenya..
mna agama pon ajar yg baik2.
baik aja still x ckop 2.
kalu baik tapi x betul jadi la ianya x betul.
islam 2 seniri da ckop lengkap..syumul.universal...merangkumi suma
pelbagai bangsa tapi pya satu konsep yg sma..




Tiada tuhan yg layak disembah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.
Tuhan itu tidak 3 tidak 5 n tidak jgak infinity.


Dkt nk balik, moderator tye..

ade sape2 yg goyah iman da k d cney??
ade sape2 nk murtad k??

haha...molek je  suma.
alhamdulillah...bkn menjauh tapi mendekat..

Kalau lailahaillallah 2 kamu pegang, xda yg dapat mengoyangkan..
insyalah..

>>>>>>>>>>>agama dan adat itu lain2 ya bah.


                       


                       
                       
                       










2 comments:

silentkiller ~seeker~ said...

tumpang nyampuk ye wak...

Biasalah tapikal org kita mmg macam ni..bila benda pelik yang kita buat...mmg akan jadi buah mulut org.. tpi tak jadi kesalahan pun mereka fikir demikian...sbb x diwajibkan pun baca sesuatu selain Al-Quran..sbb Al-Quran dah mrangkumi smuanya..setiap persoalan ada jawapan dlm AL-Quran..:)

tapi bak kata ustaz kazim..kalau main bola tak berani masuk ke kawasan lawan mmg x de gol la.. tpi menang penguasaan bola..begitu jugak dakwah..kalau tak cuba masuk ketempat lawan mmg kekuatan islam pda kawasan sendiri je..silap haribulan lawan yg masuk tmpt kita..:)

tapi seelok2nya.. kita fahami isi2 AL-Quran sblm kaji kitab lain..sbb Al-Quran bleh jaga kita dari tersesat dalam cahaya..:)

p/s:teringat masa budak2 dulu.. dapat satu buku tentang debat islam dgn kristian..tpi lps tgok halaman pertama tulis pekataan kristian.. terus buang buku tu tanpa tengok halaman lain...takut sesat...tpi difikir balik nyesal pulak menjatuhkan hukum tanpa tgok halaman lain..

wakkerisi said...

woha..besa la 2 tok din..bdk2..kalu x buang ade la jap g radio bunyi2.
bes jgak tgok ag lain benarnya..pling ak ske cte ag hindu..huhu.