Pages

Saturday, 31 December 2011

Da Maju Ckit


zmn budak2 bes kot...sggoh beruntung ak jadik bdk dlu yg dilahirkn zmn dlu2 yg idop dgn cra dlu2 yg main cra dlu2 n pk cra dlu2..ce tgok bdk lanie.main bkn ngn org da,PSP...video game...24 jam dpn comp.apa keh.org sbelah umah pon tataw..pacat pon x kenai.well..ak tetap geli ngn natang sekor ni smp ke lanie..huhu.zmn ak mna da nie suma..kalu x bepanas x behujan jgn pggei bdk laa.kna piat 2 nomal la kot..wahaha
nie atr2 menda yg ak da wat la time dlu2..dlu2 ok.


masuk dalam bilik, lupa apa yang nak dibuat, keluar balik masuk balik, baru ingat semula.
sampai lanie amal..alhamdulillah ley pakai.


lukis matahari kat penjuru atas kertas lukisan n antara bukit..
haha...mmg peberet ak bt menda nie.tiap exam ak lukih ginie....
cg msti bosan kan..majoriti bdk kolah taw lukih nie ja..


naik keta, tgok bulan n igat bulan ikot ak...wahahaa..nie x ley bla.innnocent.ak mna taw pasai2 planet2 nie suma dlu.


buka kipas laju2..ckp depan kipas....wow..sora ak mcm raksasa yg lwn ultraman nu...


naik basikal..lepas tgn..perh...
rsa teror abeh r...dgn begayanya.maw jatoh sagat abeh lutut.x ilang bekas smp la.


pagi2 nk g skola..masok toilet lma2..kna tempit baru reti nk mandi..adoyai.
yg betoinya cek ttdoq mak oii..sori maa.:)


kna kuarantik x ley kuaq smggu..xdak maknanya..esok 2 da lari kuar awai g.


soh p ngaji dia p kelain plak..haha..mak tataw.xpa..
sori la puan mak, x mumayiz g time 2.ngak ngerti dong.


btw can't go back 2 da old time super duper of the sweet memory in d world even nk sgt2.perh...
speking omputih ooo...BEL pya kja..wahaha


n satu hal yg ak pk dri kcik smp k lanie ttp xdpt jwpn...xperlu dpublishkan.xdak kaitan atr yg idop n mati...



masih ingat ini 
dan
ini





esok lusa da taon baru un..2012..woha.final sem dlm belasan tahun..pas nie main puluhan la eh.uh3..makin dekat makin dekat.


ok fine..last entri ak..Tok taon nie kot...selamt taon baru.slmt melangkah..
biar betatih asalkan penuh yakin...


Alam ini adalah maha karya tuhan yg sentiasa berbicara dgn mns tentang keagungn penciptanya.Mengapa kta hanya melihat nikmat, tetapi melupakan Pemberi nikmat??Mengapa kta memuji alam tetapi tidak memuji Penciptanya??Allah itu dekat tapi kitalah yg sering menjauh..


Jangan pulang sebelum berangkat.masih jadi tanda  tya kat aku..what mean haa???









Sunday, 25 December 2011

La TaHzaN

Mana mungkin KESEDIHAN hadir tanpa sebab..kamu MEMBOHONGI diri bila
berkata :

“saya sedih TANPA sebab.”
“sebab”nya ada..
“sebab” yang cuma kamu tahu..
“sebab” yang kamu sembunyikan, kamu nafikan..

petanda bahawa kamu masih BELUM KUAT menerima segalanya..




>>> Mungkin kerana sesuatu yang belum kamu LEPASKAN dengan IKHLAS dan jujur..mungkin kerana sesuatu yang belum kamu TERIMA dengan REDHA dan lapang dada, namum..percayalah pada Allah..percaya sungguh-sungguh, jangan ragu-ragu, jangan berprasangka..yakinlah dengan sepenuh hati..ketentuanNYA pasti yang TERBAIK..semoga itu membuat kamu BERLAPANG DADA dengan ketentuanNYA..



Quote dri kak fana..simple sggoh smpai btkan ak tetarik nk letak snie..
Alang da  bermkabku 2 tjmpa la n tebca la menda nie.
kononnya mo bkk portal.
kayaknya service down.tgh rajin la suma benda xnk ada.huhu.
fbooker la jwbnya..:)


.:)

Friday, 23 December 2011

KAya HaKiKatNyA mIsKin

Bukanlah digelar miskin orang yg berkeliling di kalangan manusia lalu diberi satu @ dua suap (makanan) & satu @ dua biji kurma. Akan tetapi yang digelar miskin ialah orang yg TIDAK MENEMUI KEKAYAAN yang mencukupi keperluannya (yakni kaya tetapi masih merasakan tidak cukup), TIDAK MENGERTI ke manakah hartanya patut disedekahkan & tidak mahu berusaha sebaliknya hanya meminta-minta kepada manusia. ~Riwayat Bukhari~ 


Dari akubudakrabun..lma x jenguk2.da byk msa nie pahe2 jala.
time nie ja pon free skit nak skodeng blog2 org..

Ada la tejmpk cta bwh nie..huhu.
rajin bca.x rajin sudaa..xdak paksaan dlm membaca..huh??

Suatu hari, seorang bapa dari sebuah keluarga yang kaya raya membawa anak lelakinya ke dalam sebuah kampung dengan tujuan menunjukkan kepada anaknya itu kehidupan orang-orang miskin. Mereka bermalam selama beberapa hari di sebuah ladang yang didiami oleh golongan yang sangat miskin.

Di dalam perjalanan pulang, si ayah bertanya kepada anaknya, "Macam mana percutian kita kali ni?"

Si anak menjawab, "Menarik dan hebat, ayah,"

"Kamu sudah melihat sendiri bagaimana susahnya kehidupan mereka yang tidak berharta?"

"Ya,"

Bertanya lagi si ayah, "Jadi, apa yang kamu dapat kali ni?"

Lalu si anak tadi memberikan jawapan yang agak panjang,

"Kita ada dua ekor anjing dan mereka ada empat. Kita ada kolam yang terletak di tengah-tengah taman tetapi mereka mempunyai sungai yang tidak berpenghujung. Kita ada lampu yang diimport di taman kita tetapi mereka ada bintang-bintang di langit pada waktu malam. Keluasan tanah kita sehingga ke halaman hadapan tetapi mereka mempunyai keluasan sehingga kekali langit,"

"Kita tinggal cuma di atas tanah yang kecil sedangkan mereka mempunyai padang yang sangat luas saujana mata memandang. Kita ada pembantu untuk membantu kita tetapi mereka memberi pertolongan, bukan meminta.Kita membeli makanan kita tetapi mereka menanam sendiri makanan mereka. Kita ada dinding sahaja untuk melindungi kita sedangkan mereka mempunyai sahabat handai yang melindungi mereka,"

Si ayah terdiam mendengar jawapan anaknya. Si anak tersebut
kemudiannya berkata, "Terima kasih, ayah, kerana menunjukkan kepada saya betapa miskinnya kita"



renung2kan n slmt beramal


my kasot kicik ''kini tggal kngn da" ^_^


~~rasminya rinie last klas sem nie.stado study week wokeh..cooll fever der,
part plg ak ska..lepak lam bilik sudaa.


kayaknya dtggal kak ain lgi.x beteman la 2 3 arinie.
mta pon kayaknya da berat bangat..x kesah la awal g pon..
salamualaik..

Thursday, 22 December 2011

BiLa BeLLa BaLa


Bila kita degil, mungkin mak kita cubit telinga kita
Bila kita tak ikut cakap, mungkin ayah kita akan rotan kita
Bila kita mungkir janji dengan kawan kita, mungkin kawan kita akan murung seminggu dengan kita,


Tapi,
Bila kita tak solat, Allah tetap bagi kita nikmat dia
Bila kita tak puasa, Allah masih beri kita rezeki
Bila kita mengumpat, Allah masih bagi kita peluang untuk berkata-kata


Sungguh, Allah itu Maha Penyayang
Walaupun hambaNya terus menerus melakukan kesalahan dan kesilapan
Dia tetap mencurahkan kasih sayang dan nikmatNya


Bersyukurlah menjadi HambaNya
Buat apa yang diperintahkanNya
Tinggal apa yang dilarangNya
Jangan sampai Allah turunkan kemurkaan ke atas kita
Atas DOSA yang kita lakukan...


Sungguh, bkn ak yg buat,
orang kt fb buat..~"`)

Wednesday, 21 December 2011

TaRappapa..I'mLoviniT

Alhamdulillah..hehe..
yuhuuu...siap jgak ahirnya.
smggu beperang lastly da behasil..
tggu sentuhan terakhir ja..ececewah...poyo deh.
kumpul suma burn cd ntar n xyah pk sudaa..:)

siap ya bettey..haila o halia nie yg rsa nk belagu2 kcik..
kepala pon da sikit serupa kiteretsu atasinci tocang satu sudaa...
sakit bahu sakit bdn sakit mata sakit hati.. senang ati loo..
bkn pnah bt sebegini rupa..aish..touching2.

pasnie pasnie pasnie pasnie pasnie pasnie...........
hehe..tarappapa.
hai mata2, ku rasa kome2 kalian2 da x larat nk idop..
kan33..

da telajak sejam 2jam bejam2 lbey nie..
kang melantonin ubah kasik parah ak..
tak ku sangka ingat lg menda alah nie..melantonin..
comey nma..
bley gna nih...wat ganti wakkerisi..:)

ehsan incik kosmo..

salamualaik...sblom tdo bcadoabasuh kakibleaching hati takot2 x bgn pagisbb2 sudaa mayiti..nauzubillah..

Do you want to save changes???
ai i la...
to be continue~~```.






Friday, 16 December 2011

Phylosfer petang ari


haha....ade jgak quadratic cenggini..jgn nk ikot.
study = fail..
never ever

nawaitu msa awal2 nk study 2 apa..
kalu nk pointer bagus2, do it n make it real..

kalu nk ebat pda org, do it n u got it..
ak lanie da xnk 2 suma...

da merasa dok atas cmne, dok bwh pon cmna.
mcm roda...
bla kat atas takutnya gayaknya nk jatoh..bla jatoh sakit dia pyala parah.sakit oo.

bla back 2 nomal, x atas x bwh tgh2 ja, tenang abes.
xpayah pk lain2.

bljr sbb ska, sbb 2 aim kta.
mcm kta uztz takiy, kalu jdi doc pk cmna nk bgn agm kta,
kalu jd engineer pk cmna nk bna bggunan tok bgnkan islam nie.
bkn lumba2 bt bggunan cantik2 tinggi2..

org ckp"waaaa...hbt la kelab nie..spa bt???''
dont b like that la.

dpt apa pon insyalah 2 la yg tebaik.. 
make adream n make sure 2 fulfit it..
if not its ALLAH pya kja..
if u fail 2 plan u r plan 2 fail..


Thursday, 15 December 2011

SeDar DiRi LaGi rUpAnya..

sedar x sedar da nk final..cpt msa belalu.pejam celik pejam celik da masok sem baru.
haish...bior bebenor.rsa junior trang tang2 g..:)

untung la bebudak form 6.da medeka abes.siap kja da pon.
xpa..ak bakal menyusul kendian eh.
tp xboh kja kot.

kra arinie last day secara x rasminya jmpk ngn BEL.cdey la plak..Dr baik seh arinie.baik2 dari biasanya.
x bljr.dgr je amanat last dy.ade hal kol ja jmpk dy.
ni la cara sorg SENIOR lecture..rightooo
lembut dlm tegas.

snie la mo letak short story kit..waa...short ka???huhu


Satu hari ada seorang kanak-kanak leki sedang memerhatikan sebuah kepompong. Di dalam kepompong itu ada seekor rama-rama yang sedang berjuang untuk melepaskan diri dari dalam kepompong itu. Kelihatan begitu sukar. Anak lelaki tersebut merasa kasihan pada rama-rama itu dan berfikir bagaimana caranya untuk membantu si rama-rama agar boleh keluar dengan mudah.

Akhirnya kanak-kanak tadi mendapat idea dan mengambil gunting dan memotong kepompong supaya rama-rama tadi boleh dapat keluar dari kepompong. Alangkah leganya kanak-kanak itu setelah si rama-rama berhasil dikeluarkannya dari kepompong.

Tetapi apa yang terjadi?

Rama-rama tadi memang boleh keluar dari sana. Tetapi rama-rama tersebut tidak dapat terbang, hanya dapat merayap.
Apa sebabnya?

Kerana bagi seekor rama-rama yang sedang berjuang untuk keluar dari kepompongnya tersebut, semasa dia mengerahkan seluruh tenaganya, ada suatu cairan didalam tubuhnya yang mengalir dengan kuat ke seluruh tubuhnya yang membuat sayapnya boleh mengembang sehingga ia dapat terbang, tetapi kerana tidak ada lagi perjuangan tersebut kerana dibantu oleh kanak-kanak tadi, maka sayapnya tidak dapat mengembang sehingga jadilah ia seekor rama-rama yang hanya dapat merayap.

Kadangkala niat baik kita belum tentu menghasilkan sesuatu yang baik. Sama seperti pada semasa kita mengajar anak kita. Kadangkala kita sering membantu mereka kerana kasihan atau rasa sayang, tapi sebenarnya malah membuat mereka tidak berdikari. Membuat potensi dalam dirinya tidak berkembang, memandulkan kreativitinya, kerana kita tidak sanggup melihat mereka mengalami kesukaran, yang sebenarnya jika mereka berhasil melepasinya, mereka akan menjadi KUAT.

Demikian juga pada semasa kita sedang harus berjuang menghadapi sesuatu, jangan mengharapkan bantuan orang lain, berjuanglah dahulu dengan mengerahkan segala kemampuanmu.

Hidup penuh dengan perjuangan yang boleh membuat “SAYAP” kita boleh berkembang dengan sempurna, untuk kita gunakan “TERBANG” capai apa2 yang nak capai.



‎"Everyone has problems, but chemists have solutions. So, be happy and stay cool when you’re studying chemistry" 


Da ada sikit ksukaan ngn chem..alhamdulillah.kalu da ska yg ssh jadik sng kan.arap kekal la smp bebla pon.
x maksod amik chem bnda laen x payah taow.amik taw jgak sikit..minornya management...so good la.sweet matching.








Wednesday, 14 December 2011

AnGaU Kah...

Da d salam balik...

"ikhlas tu redha pasrah 2 menyerah"

ayt yg ak igat dlm ombak rindu..sempat la kejap g nengok..
untung la akk belanja.hehe

mmg bes cte nie..x ugi tgok.puas ati.
xbpa igat plot cte dy versi novel pya..bekurun da kot bca.
takat sikit2 2 igat la..

first time ak tgok even da 12 ari tayangan, paggung still penoh.
da g lwt kna la dk dpn..langut sikit pon xpela.jnj dpt  tgok sudaa.

welll..mcm biase, sob sna sob snie..haila...
sblh ak jgn kata..my kakak..adess..
leleh abes.....ak la plak x trasa nk sebak mna.
mgkn x sekejam andai itu takdirnya yg bley cair ati gue.
peace...bkn x peeling. tp krg berpeeling..
cte je kan..

pasnie msti evolusi pya penerbit bt cta based on novel..
semenda yg ak ske ngn gambar nie music dy..
lagu dy..
aiii...angau ak.tetambah ajekhasan da wat akustik lgu 2...
ari2 dgr..tggu jemu stop la 2..



video








Sunday, 11 December 2011

>.....................

my pleasure..tekejut beruk..
bakpanya time suka ria nie diumum ade test plak...
dak puas ak dok umah...

ish...2 plhn..
mlm esok or sls......
sabor pehlis sabor kjap...:(
senyum dlm paksa.....

btw cant do it..
ckp sal eco bt ak rse mcm dlm teko msk air nu..
yarabi..nonsense
x sempat lepas lelah g.
mean esok jgak kna settle suma  hal.
migrain terok la ginie..




ok fine..nk tdo

Thursday, 8 December 2011

MaBrUkA

Alhamdulillah...
tuah ayam nmpk d kaki tuah mns sapa tahu deh..

4 sure kompom ak balik esok...
xkre..huhu.jgn bt xde tiket sudaa..
cti 4 5 ari kot..skip jela mne yg patot dak.:)















ngeeeee~~~~~~~



Sunday, 4 December 2011

UtuRn WhEn UbUnTU

RunninG away From any probLem onLy increases ThE disTancE From ThE soLuTion. ThE EasiesT way to EscapE From a probLem is To soLve iT.

btw selalu bt specially time hormon ngah x beto.mlas pk.nomal la deh..

Alllahu Akbar…

If you ask me about love
And what i know about it
My answer would be
It’s everything about Allah
The pure love, to our souls

The creator of you and me,the heaven and whole universe
The one that made us whole and free
The guardian of HIS true believers
So when the time is hard


There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there

HE’s always watching us, guiding us
So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
And HE knows what’s in all in our heart

So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there…

HE bring ourselves from the darkness into the light
Subhanallah praise belongs to YOU for everything
Shouldn’t never feel afraid of anything

As long as we follow HIS guidance all the way
Through the short time we have in this life
Soon it all’ll be over
And we’ll be in His heaven and we’ll all be fine



Atr lirik2 always be there maher zain...bla hayati tesentuh beb..
mood skunk mmg patot dgr lagu nie.huhu
thanx allah 2 send that maher 2 d world.
He will always be there.

TRUTH is like surgery!! It may hurt, but it cures. LIE is like painkiller. It gives relief at that time but shows its side effects LATER!! 

ape jadik ade sebab  n akibat..
copy dri page fb productive muslim pye..
byk quote bes2 kt c2.



Dlm Al-Hajj ayat 5, Allah Ta’ala berfirman.
Yang bermaksud: Wahai umat manusia, sekiranya kamu menaruh syak (ragu-ragu) tentang kebangkitan makhluk (hidup semula pada hari kiamat), maka (perhatilah kepada tingkatan kejadian manusia) kerana sebenarnya Kami telah menciptakan kamu dari tanah, kemudian dari setitik air benih, kemudian dari sebuku darah beku, kemudian dari seketul daging yang disempurnakan kejadiannya dan yang tidak disempurnakan; (Kami jadikan secara yang demikian) kerana Kami hendak menerangkan kepada kamu (kekuasaan Kami); dan Kami pula menetapkan dalam kandungan rahim (ibu yang mengandung itu) apa yang Kami rancangkan hingga ke suatu masa yang ditentukan lahirnya; kemudian Kami mengeluarkan kamu berupa kanak-kanak; kemudian (kamu dipelihara) hingga sampai ke peringkat umur dewasa; dan (dalam pada itu) ada di antara kamu yang dimatikan (semasa kecil atau semasa dewasa) dan ada pula yang dilanjutkan umurnya ke peringkat tua nyanyuk sehingga ia tidak mengetahui lagi akan sesuatu yang telah diketahuinya dahulu. Dan (ingatlah satu bukti lagi); Engkau melihat bumi itu kering, kemudian apabila Kami menurunkan hujan menimpanya, bergeraklah tanahnya (dengan tumbuh-tumbuhan yang merecup tumbuh), dan gembur membusutlah ia, serta ia pula menumbuhkan berjenis-jenis tanaman yang indah permai.

fullstop snie...da tebwak2 k mna da nie...huhu
kebuntuan bla kecutian..hoohho
makan yok~~~~