Pages

Thursday, 31 March 2011

MeReNunG kEaIbAn DiRi

"orang yang berasa dirinya sudah banyak DOSA jauh lebih baik jika dibandingkan dengan orang yang berasa dirinya sudah banyak BERAMAL..."

orang yg rasa diri dia dah banyak dosa akan sentiasa bertaubat dan berterusan membaiki diri. orang yg rasa diri dia dah banyak amal akan lalai utk bertaubat dan mudah utk mencuba membuat dosa.

orang yg rasa dah banyak amal akan mudah utk memandang rendah terhadap org lain termasuk dalam hal2 ibadat.

orang yg merasa diri dia banyak dosa akan sentiasa berasa takut kalau2 taubatnya tidak diterima dan berharap taubatnya akan diterima oleh Allah S.W.T.





bila dah RAJIN KE MASJID... dah jadi dalam kalangan ORANG-ORANG SOLEH... janganlah pandang mereka2 yang TAK KE MASJID tu HINA... janganlah pandang mereka2 yang TAK JAGA BATAS dgn perempuan tu macam AHLI NERAKA... BERSYUKURLAH dgn keadaan diri yang DAH BERTAMBAH BAIK... sentiasa merasa TAKUT jika amalan2 tak diterima Allah dan BERHARAP amalan2 diterima Allah..



 
bila dah BERTUDUNG LABUH... dah jadi dalam kalangan ORANG-ORANG SOLEHAH... janganlah pandang mereka2 yang TAK BERTUDUNG tu HINA... janganlah pandang mereka2 yang TAK JAGA BATAS dgn lelaki tu macam AHLI NERAKA... BERSYUKURLAH dgn keadaan diri yang DAH BERTAMBAH BAIK... sentiasa merasa TAKUT jika amalan2 tak diterima Allah dan BERHARAP amalan2 diterima Allah...
artikel yg ak jmpak ptg3 smlm dkt blog bdk nie..hehe.simple tp bemakna..

in whatever pon , 
syukur la dgn apa yg kta ada.cuba untuk menjadi yg baik di atr yg terbaek d mta allah..allah x tgok hasil.allah tgok usaha...sgt ske ak ayt 2..dipetik dri novel plg ak  syg bt mse nie la..


Ao n Edina






10 comments:

Anonymous said...

ameen....moga perjalanan kita berada dibawah payungan redha-NYA....

alegrha said...

beto3...tiap manusia itu ada kelebihan dan kelemahan..jangan lah mencari2 kelemahan org lain..sebaliknya perbaiki kelemahan diri..peace no war..

CeKoDoK TeMpErEt said...

insyaalah..peace no war alegra..kalu war jgak jadik perang dnia ke3 la.hehe

alegrha said...

hahahhaha..iyoLAh tu..wakakaka..

Nieylicio Kerolicio said...

some people suke memandang rendah kat org..
A: "alah.. pakai tudung labuh bukan baek pon, sorok lovebite, perut, blabla..."

B: "eleh.. konon pakai tudung, wat maksiat gak, baek xyah pakai cam aku"

C:"lantak la aku nak wat ape pon, xnk pakai tudung ker, wat maksiat ker, dosa masing2 tanggung. Kubur pon masing2.."

jwapan untuk A: at least ade gak perasaan malu die nak tutup keaiban diri dr ko dok tayang ko nyer dose tuh.. n bukan sumenye camtuh

jwpn utk B: ko igt yg pakai tudung tu top aurat ker? ko tgk lak baju die, sua die.. kalo ketat, nmpak ketiak, jarang so same jer la ngn yg x pakai tudung tuh. Tutup aurat bukan hanya di kepala ok!

jwpnn utk C: dosa memang masing2, abes ko ingt xde saham dosa ko kat mak bapak ko ker? abes kubur masing2 ade ko nk tanam mayat ko sendiri ke nanti? ingt nnt xde myusahkan org ker..??

aku tulis panjang kat cni sbb aku sbnrnye nga bad mood..

Segala yang baik dari Allah..
renung2kan dan selamat beramal..

CeKoDoK TeMpErEt said...

yoha NK,2 ko nga bad mood.kalu x bad ak rse lg pnjg.huhu

alegrha said...

apapn nice komen 2...betol3..

Anonymous said...

novel 'versus' mmg bes..ckup pngajaran.ilmu yg dcurahkan mmg brguna..

Nys Zairee said...

haha.. xde nyer lg panjang.. idea aku terhenti ti di situ.. :p

Nys Zairee said...

Nieylicio & Nys org yg same..
:D